ЛохвицяЧетвер, 23-Лис-2017, 21:16
ЛОХВИЦЯ
Вітаю Вас Гость | RSS
Форма входу

Реклама Google
Меню сайту
Обговорюють
  • Реклама


    Статистика
    Гость,
    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » 2014 » Червень » 17 » «Ремонту доріг треба вимагати у держави, а не підприємств»
    17:03
    «Ремонту доріг треба вимагати у держави, а не підприємств»
    У Мехедівці люди домоглися того, що найбільше підприємство-руйнівник виділило кошти на ремонт ущент розбитої дороги. Як зазначили у листі до Лохвицької РДА представники іншого підприємства, «Регал Петролеум Корпорейшн Лімітед», міліція відмовлялася виїжджати на виклик і припинити блокування. РДА звернулася до міліції з проханням у подальшому не допускати подібних випадків.


    Коли більша частина доброї справи уже зроблена завдяки благодійності підприємства «Природні ресурси», ми продовжуємо розбиратися у причинах і наслідках події.

    10–13 травня жителі Мехедівки чергували на пішохідному переході, позначеному знаками та «зеброю». У ході акції перекриття селяни та сільський голова Олександр Дігтяр досягли домовленості з представником газодобувного підприємства «Природні ресурси» Володимиром Ликовим. Вже наступного дня колони автоцистерн, які, було, назбиралися, повезли газоконденсат до місць призначення, а на дорогу вийшли робітники і почали засипати ями щебенем.

    На 9-кілометровий відрізок дороги між Мехедівкою і Безсалами «Природні Ресурси» виділили 511 000 грн., – повідомив директор підприємства «Лохвицький шлях» Петро Онасенко 19 травня. – Дорожнє полотно було повністю зруйноване. Ми вже освоїли аванс у сумі 255 000 грн., залатали ями і покрили асфальтобетоном дорогу в межах Мехедівки та перші 4 км у напрямку Безсал.

    Дорога потрібна всім, але користувачі доріг ніяк не зобов’язані їх ремонтувати самі. Це доводить інше підприємство, цистерни перевізників вантажу якого стояли колонами край заблокованої дороги, – «Регал Петролеум Корпорейшн Лімітед» (далі – РПКЛ). Компанія 18 років розвідує й добуває на території Лохвицького та Чорнухинського районів природний газ і газоконденсат. Вона надіслала депутатам Лохвицької районної ради, сільських рад та всій територіальній громаді листа. Стаття з частиною висвітленої там інформації опублікована у попередньому номері ЛК.

    У листі, зокрема, йдеться, що лише за 2012 р. підприємство сплатило до бюджетів різного рівня понад 75,5 млн. грн. податків та зборів, а у 2013 р. платежі сягнули 83 млн. грн. Із цих сум, понад 60 і 70 млн. грн. відповідно було спрямовано до бюджету Лохвицького району. У 2010 р. місцеві райради, загальноосвітні школи, релігійні, медичні та культурні заклади отримали фінансову підтримку від РПКЛ у обсязі 83 тис. грн., у 2011 р. – 1,2 млн. грн., а у 2013 р. – 1,28 млн. грн. Компанія вклала у будівництво об’їзної дороги для розвантаження вулиць Лохвиці понад 2,747 млн. грн.

    Також керівництво РПКЛ наполягає, що ініціативи учасників акції перекриття шляху ніяк не сприяють благополуччю і подальшому розвитку району, а навпаки можуть призвести до аварій і призупинення господарської діяльності РПКЛ та інших підприємств. І просить депутатів та громадських активістів не допустити подібних акцій протесту.

    Виконуючий обов’язки голови Лохвицької райдержадміністрації Микола Шиян визнає прохання слушним. У листі РПКЛ зазначено, що міліція відмовилася виїжджати на місце перекриття. Тому надіслав начальнику Лохвицької міліції Олександру Гресю листа, в якому, зокрема, зазначено: «Посилаючись на викладений в матеріалах листа факт відмови виїзду працівників районної міліції на виклик/повідомлення про вчинення неправомірних дій жителями зазначеного населеного пункту, звертаємо Вашу увагу на недопущення в подальшому подібних випадків та необхідності оперативного реагування на них.»

    Перекриття доріг – поширене на Лохвиччині явище. Таким чином домагаються їх ремонту і в Безсалах, Лохвиці та Червонозаводському. Першими на Лохвиччині це зробили працівники спиртокомбінату, яким роками не давали зарплатні, 2008 року (до речі, на шляху державного значення).

    Темою нашої з Миколою Шияном розмови стало питання, як домогтися ремонту численних розбитих доріг, які особливо роздробилися цього року, в період безгрошів’я і безвладдя, законними способами.

    Миколо Олексійовичу, чи слушні зауваження підприємства РПКЛ?

    Чи мають право жителі Мехедівки перекривати дорогу? Це кримінальна відповідальність, це порушення права водія. Перекривання доріг та перешкоджання господарській діяльності містять ознаки злочинів. Категорично забороняється перекривати дорогу загального користування і державного значення, можна – лише комунальну, яка належить громаді певного населеного пункту. Також це впливає на один із критеріїв безпеки держави – енергетичну безпеку. Адже таким чином блокується робота українського підприємства, яке добуває вуглеводні для нашої країни і підтримує її енергетичну незалежність. Хоча й приватне, але добуває вуглеводні для держави, зменшуючи її енергетичну залежність від Росії. Виходить, людей, які перекривають дорогу, навіть сепаратистами можна назвати, адже вони сприяють провадженню політики іншої держави на сході України в той час, коли наша держава потребує своїх вуглеводнів. Як військовий, не розумію людей, які в період агресії Росії, яка ставить під загрозу існування нашої держави, перекривають шлях. Краще потерпіти й перемучитись, але щоб усі кошти держава витратила на закупку зброї та перенавчання військових. Хто бажає, щоб по відремонтованій дорозі йшли російські танки?

    Підприємства не можуть виконувати своїх зобов’язань, оскільки люди виходять, витягують водіїв за петельки і т. д. Вимагають ремонту дороги в той час, коли підприємства виконують усі поставлені до них вимоги: платять податки, в тому числі й транспортний. Люди мають пред’являти вимоги до держави, яка повинна забезпечити ремонт доріг. Адже це дорога загального користування, яка перебуває на обслуговуванні держави.

    Керівник «Регал-Петролеуму» пише в листі, що підприємство зареєстроване у Лохвицькій податковій інспекції як платник податків. Але внаслідок неправомірних дій третіх осіб (тобто людей) порушується технологічний процес збереження, транспортування та перероблення вуглеводної сировини. Що може призвести до незворотних наслідків у вигляді аварійних ситуацій. Тобто доведеться зливати конденсат у амбари, при цьому роблячи викид у атмосферне середовище. Через блокування можливе припинення виробничої діяльності й постачання газу в газотранспортні системи України, припинення перерахування податків та зборів до державного та місцевого бюджетів, що призведе до припинення фінансування соціальної сфери району.

    Дійсно, такою дорогою відмовлялися підвозити в село хліб, відмовлялася їздити «швидка допомога», укачувало дітей у шкільному автобусі. Те, що люди зробили, дало поштовх, але «Природним ресурсам», а не владі. Влада не витратила ні копійки, бо в неї коштів немає.

    Чому ж не відремонтовані дороги за ті кошти, які підприємства платять у вигляді податку та за соціальними угодами?

    – Кошти, які виділяють підприємства нафтогазового комплексу на соціальну сферу, потрібні не лише для ремонту доріг. Адже треба ремонтувати дахи ФАПів і шкіл, які протікають, оздоровлювати дітей… У бюджеті коштів немає, тому ці надходження – основне джерело порятунку. Щороку ми витрачаємо на дороги 45–50% із них.


    Підприємства надають кошти на соціальний розвиток. Але законодавча база щодо врегулювання цього відсутня, питання вирішується на договірних засадах. Чому саме «Регал Петролеум» виділяє 600 тис. грн. на рік на соціальний розвиток району? Бо так вирішили. Ще попередній «губернатор» Удовіченко пропонував, щоб у районі залишалося хоча б 10% податку на надра, який повністю відходить на Київ. Податки направляються за місцем реєстрації підприємств – на Київ.

    Що таке 600 тисяч гривень, які виділяє «Регал Петролеум»? Нині покласти 1 м2 асфальтованого покриття на голу землю коштує 270–300 грн. Тобто можна покласти 2222 м2 дороги – 370 м дороги 6-метрової ширини. Звісно, відремонтувати можна більше, але це й не помітно буде, якщо врахувати, що в Лохвицькому районі близько 4500 км доріг.

    Нині нове керівництво області відпрацьовує нову схему виділення коштів на соціальну сферу від усіх підприємств, адже понині все вирішувалось на рівні домовленостей керівників – давати півмільйона гривень, мільйон чи п’ять на рік. Гадаю, методика розрахунку враховуватиме прибутки підприємства, навантаження на дороги.

    Але чому одне з підприємств, яке вичерпує наші надра, погодилось допомогти, а інше пише листи й доводить, що не зобов’язане?

    – «Регал Петролеум» платить за користування надрами 48 млн. грн. податків на рік за користування надрами, а «Природні ресурси» – 275. Тобто виробнича потужність другого підприємства майже в 6 разів більша. До того ж, ми не враховуємо сільськогосподарські підприємства, які теж немало руйнують шлях. Один фермер доводить, що у нього лише одна вантажівка, а насправді їх із його поля їде колона. Хоча «Регал Петролеум» і не взяв участь у фінансуванні дороги в Мехедівку, він вкладає гроші у будівництво технологічної об’їзної дороги. Це викладена бетонними плитами ґрунтовка, по якій машини, їдучи до Свиридівського і Мехедівсько-Голотовщинського газоконденсатних родовищ, минатимуть Лохвицю. Вже зроблено 2,5 км покриття, залишилося 6.


    Залишається додати, що не так у нас усе й погано, могло б бути й гірше. Принаймні за період, поки я готував цю статтю, на лохвицьких вулицях з’явилися свіжі латочки поверх ям. І навіть славнозвісну калюжу на перехресті вулиць Леніна і Радянської засипали щебенем та полили його бітумом (на фото).

    Сергій НІКОНОВ, "ЛК"

    P. S. Редакція не цілком поділяє думку респондента щодо визначення жителів Мехедівки сепаратистами. Так, дійсно держава не виконує своїх зобов’язань перед лохвичанами. Але ж саме пан Микола Шиян на сьогоднішній день є її представником у районі, то ж в чомусь і він виявляє бездіяльність.
    Переглядів: 480 | Додав: Obers | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 1
    1  
    14.05.2014 Представництво «Регал Петролеум Корпорейшн Лімитед» (далі – РПКЛ) взяло участь у круглому столі на тему «Про перспективи розвитку нафтогазового комплексу на території Полтавської області». 13.06.2014 усіх учасників діалогу листом повідомили про необхідність надати свої пропозиції щодо розрахунку дольової участі підприємств нафтогазовидобувного комплексу у розвитку соціальної інфраструктури.
    Представництво РПКЛ завжди виступало за єдиний підхід та чесні правила гри для всіх учасників ринку і підтримує пропозицію щодо відрахування коштів обсягом 1-1,5% від загальної суми плати за користування надрами, сплаченої підприємством на відповідній території за попередній податковий період.

    Ми раді вітати та підтримати єдиний підхід для крупних підприємств – найбільших платників податків регіону, який дозволить адекватно розподілити ступінь їх участі у покращенні добробуту та необхідної інфраструктури Лохвиччини!

    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Прогноз погоди
    Лохвиця 
    Пошук
    Міні-чат
    Календар
    «  Червень 2014  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30
    Copyright Лохвиця © 2017