Доки не підвищили тарифів на квитки, водії запроваджували свою ціну - 28 Травня 2014 - Лохвиця
-
ЛохвицяСереда, 07-Гр-2016, 13:30
ЛОХВИЦЯ
Вітаю Вас Гость | RSS
Форма входу

Реклама Google
Меню сайту
Обговорюють
  • Реклама


    Статистика
    Гость,
    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0
    Головна » 2014 » Травень » 28 » Доки не підвищили тарифів на квитки, водії запроваджували свою ціну
    11:30
    Доки не підвищили тарифів на квитки, водії запроваджували свою ціну
    На незручності, пов’язані з проїздом до свого села, упродовж останніх двох місяців скаржаться жителі Безсал. Кажуть, лише у неділю можуть нормально дістатися великим автобусом у райцентр і назад. По буднях через село курсують мікроавтобуси, водії яких беруть за проїзд удвічі дорожче, ніж коштує квиток у касі.


    Рейсів до сіл не вистачає, автобуси часто набиті битком. І нахабство деяких пасажирів не має меж.
    Так бажаючі зайняти сидячі місця штурмують, штовхаючи, тиснучи й топчучи одне одного, автобус, який має за кілька хвилин від’їхати з Лохвиці до Білогорілки.
    7 травня 2014 р.

    Квиток із Лохвиці до нашого села коштує у касі 4,24 грн., – говорить жителька Безсал, просить не називати ім’я. – А водії мікроавтобусів беруть 7 грн., до Мехедівки – усі 18 грн., хоча у касі квиток коштує 7,64 грн. Колись навіть, мабуть, на випадок перевірки водій давав «нульові» квитки для пенсіонерів та інших пільговиків, які у касі коштують копійки. Оскільки пасажирів більше, ніж уміщається в автобусі, люди змушені стояти в незручних позах битком. А якщо хочеш сидіти – треба завчасно зателефонувати водію і замовити місце, звісно ж, за його, а не офіційною ціною.

    Згаданий маршрут «Лохвиця–Мехедівка» проходить повз село Западинці, через села Харківці й Безсали. Згідно розкладу на автостанції, автобуси на Мехедівку мають ходити о 6.20 по середах і неділях; фломастером дописано, що й по понеділках. Також зазначений рейс об 11.35 у неділю, фломастером дописані середа, понеділок і п’ятниця.

    Такого нахабства з боку водіїв не може бути, – каже начальник автостанції Тетяна Стеценко. – Не варто вірити всьому, що розповідають. Можливо, колись у касі й продавали «нульові» квитки водіям, але зараз здатні на таке люди в нас уже не працюють. Нині офіційний рейс у Мехедівку є лише по неділях. У решту днів водії роблять додаткові. Як начальник автостанції маю право з перевізником, який офіційно здійснює маршрут, укладати договір про організацію додаткових рейсів. Те й роблю по буднях, рейси заносяться в журнал, у путівці водія ставиться відмітка. За правилами, на додаткові рейси не продаються пільгові квитки, але кілька штук протягом тижня ми продаємо, якщо, наприклад, бабуся дуже проситься й пояснює, що грошей не має. Із рейсом на Мехедівку по буднях, коли він не був додатковим, була повна катастрофа для перевізника. Бо їздили майже самі пільговики. Коли Ніна Іванівна відмовилася від рейсу, мешканці сіл попросили відновити його, звертався навіть голова сільради. Просили зробити це на будь-яких умовах, навіть дорожче за касову ціну – все одно дешевше, ніж наймати таксі. Адже таксист бере плату за проїзд у обидва боки. Проконтролювати, скільки грошей бере водій, не можемо, бо відправляємо автобус, продавши навіть 4 квитки, а потім він набирає пасажирів по дорозі. У той же час, можна зрозуміти й водіїв та підприємців-перевізників. Їм мають виплачувати компенсацію за безкоштовне перевезення пільговиків, але фактично її не вистачає, виплати постійно затримують.

    Тетяна Олександрівна припускає, що надмірною увагою і контролем можна взагалі знищити рейси до сіл. Водії можуть відмовитись від невигідної роботи, і тоді пасажирам точно доведеться наймати таксі.

    Три місяці тому маршрут «Лохвиця–Мехедівка» дійсно був моїм по буднях, – каже підприємець-перевізник Ніна Марченко. – Але в останні місяці водії їздять самі від себе. У них автобуси і документи в повному порядку, просто немає дозволу на маршрут. Звісно, за діючими тарифами возити пасажирів невигідно, бо рік тому солярка продавалася по 7 грн./л, а нині – по 15. Ціна квитків за цей період не змінилася. За кілька днів після дзвінків начальниці автостанції й підприємцю-перевізнику, у середу, я приходжу на Лохвицьку автостанцію. В час відправлення автобуса до [i]Мехедівки бажаю поспілкуватися з пасажирами й водієм, але автобуса просто немає. У касі спочатку стверджують, що його немає і в розкладі, а коли доводжу, що є, причини не пояснюють.[/i]

    Просто його сьогодні взагалі нема, – каже касир. – У будні на Мехедівку їздять додаткові автобуси. Звичайні квитки на них продаємо, тільки не продаємо пільгових. По дорозі водій бере гроші, але це – не наша вина. Люди постійно на щось скаржаться, ось у сусіднє місто Червонозаводське кілька місяців не їздіть автобуси, продаємо квитки до Червонозаводського на автобуси, що їдуть до Полтави.

    Тут же водій, який не представився, скаржиться, що бензин подорожчав на 5 грн./л, а квитки – ні на копійку. Щоб заробити на заміну мастила, треба працювати 2 дні. В той же час дороги цього року в жахливому стані, практично ніде не ремонтовані.

    На автостанції кажуть, нібито номери телефонів водіїв не знають і спілкуються лише з підприємцями-перевізниками. Тому мені вдалося поспілкуватися лише з одним із водіїв – Олександром Корчаницею, який живе у Безсалах і працював донедавна на власній «Газелі». У ході розмови він висловлює думку, що при діючих тарифах і відсутності компенсації за пільговиків перевезення на приміських маршрутах збиткове.

    Зараз кинув їздити взагалі. Бо у паливо, мастило й ремонт своєї «Газельки» вкладаю більше, ніж заробляю. Не маю за що заправлятися, бува, навіть хліба ні за що купити. Перевізник Ніна Марченко, у якої я працюю, винна мені гроші за 2 місяці. Планував покинути й шукати іншу роботу раніше, але люди попросили їздити, пропонуючи платити потрійну ціну. Я відмовився від настільки великого завищення, люди погодились на мої умови. Адже знають, наскільки подорожчало пальне. І готові при потребі переплачувати в півтора рази, тим паче, обіцянки я дотримуюсь і якщо поламається моя машина, попрошу когось підмінити.

    Утім, рейси між райцентром і селами ніколи не вважалися вигідними. Тому облдержадміністрація, яка доручає перевізникам маршрути за поданням районних адміністрацій, зазвичай розподіляла вигідні міжміські рейси і «в нагрузку» до них давала приміські. Нині ж лохвицькі перевізники відмовились перевозити пасажирів із райцентру до міста Червонозаводського, сіл Бодакви, Корсунівки, Гирявих Їсківців та розташованих по дорозі населених пунктів. Лохвицька райдержадміністрація планує виставити маршрути на конкурс у області, раз за них не беруться місцеві.

    Однак об’єктивно оцінити, вигідний чи збитковий рейс і наскільки, нелегко. Адже ні для кого не секрет, що в усі часи водії отримували малу зарплату, часто працювали без нормального відпочинку, повертаючись додому о 23 годині й вирушаючи в наступний рейс о 4 ранку. Але знаходили способи «підзаробити». Якось мені розповідали, як у колективі водіїв Лохвицького АТП за радянських часів був один, який давав квитки всім узятим по дорозі пасажирам і не залишав собі ні копійки «лівих». Усі колеги з нього кепкували й сердилися, що показує пасажирам «поганий» приклад. Нині квитки в рулонах продаються, як простий папір, але у тому, щоб продавалися справжні, зацікавлений підприємець-перевізник.

    До функцій виконавчої влади входить і контроль перевезень. Однак для об’єктивного контролю потрібен контролер, який не представляється і все фіксує. Фактично ж перевіряючий представляється, сідаючи до автобуса. У його присутності кількість пасажирів і проданих квитків, звісно, співпадає. І тільки пасажири можуть видати непорядок у попередні дні. Буває, скаже якийсь пільговик у присутності перевіряючого: «А що? Сьогодні безплатно?»

    Із діючими тарифами, які погоджує облдержадміністрація, перевізники Полтавщини не згодні масово. На початку квітня вони колективно звернулися до ОДА з проханням підняти ціни міжміських квитків на понад 60%. Вивчити ґрунтовність вимоги доручили департаменту економічного розвитку.

    Вже коли стаття була готовою, 17 травня, на сайтах новин Полтавщини з’явилася замітка про підвищення тарифів.

    В Полтавській ОДА відбулося громадське обговорення підвищення тарифу на перевезення пасажирів автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні з 25 коп. до 37 коп. за один кілометр проїзду.

    Собівартість послуг перевезення, що не залежить від виробника (ціни на пальне, запчастини, зарплата робітникам), суттєво зросла, – каже директор Департаменту економічного розвитку Олена Адамович. – Враховуючи це, був розроблений проект розпорядження голови ОДА, яким встановлюється тариф на перевезення пасажирів автобусами в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні на рівні 0,37 грн. за один кілометр проїзду пасажира.

    У ході обговорення усі учасники погодилися з наданими розрахунками. В той же час представники Громадської ради висловили ряд зауважень та побажань, зокрема про необхідність мінімізувати втрати громадян від подорожчання проїзду. Інші учасники з цими зауваженнями погодилися, та заявили про неохідність захисту інтересів як перевізників так і пасажирів.

    За період дії тарифів (впродовж 2012–2013 років), за даними Державної служби статистики у Полтавській області, коливання вартості пально-мастильних матеріалів було незначним. У січні-квітні 2014 року вартість дизельного пального та бензину зросла на 55%. Темпи зростання по вартості газу склали 15,6%. Питома вага матеріальних витрат у собівартості послуг становить близько 50%.

    Також за період дії тарифів зросла мінімальна заробітна плата з 960 до 1218 грн., або на 27%. Витрати на оплату праці складають третину собівартості послуг.

    У випадку якщо до 25 травня до ОДА не надійдуть обгрутовані зауваження стосовно нового тарифу, то згідно з Законом, проект розпорядження голови ОДА набуде чинності.

    Тож тепер, коли вони обґрунтовані, можна вимагати від водіїв чесності. Подивимось: чи працюватимуть усі, як треба, чи звички залишаться…

    Переглядів: 445 | Додав: Obers | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Имя *:
    Email:
    Подписка:1
    Код *:
    Прогноз погоди
    Лохвиця 
    Реклама


    Пошук
    Міні-чат
    Календар
    «  Травень 2014  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031
    Copyright Лохвиця © 2016